ISO 9001:2015-10
PN-EN ISO 9001:2015-10 to międzynarodowa norma określająca wymagania, jakie powinien spełniać system zarządzania jakością w organizacji. Ukierunkowana jest na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, przyjęcie podejścia procesowego, dostarczenie wyników skuteczności procesów oraz ich ciągłe doskonalenie w oparciu o obiektywne pomiary.
Podstawowym założeniem Systemu Zarządzania Jakością jest zasada ciągłej poprawy oparta na cyklu Deminga.
Do głównych wymagań normy ISO 9001:2015-10 należą: wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją, i zapisami, zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością, usystematyzowanie zarządzania zasobami, ustanowienie procesów realizacji wyrobu/usług, dokonywanie systematycznych pomiarów (zadowolenia klienta, wyrobów/usług, procesów).
Wszystkie wymagania normy uwzględniają osiem zasad jakości:
- Zorientowanie na klienta (pozycja firmy na rynku jest zależna od jej klientów);
- Przywództwo (najwyższe kierownictwo ustala cel i kierunek działania);
- Zaangażowanie ludzi (najcenniejszym dobrem firmy są ludzie);
- Podejście procesowe (skuteczność i efektywność firmy zależy przede wszystkim od jakości realizowanych procesów);
- Systemowe podejście do zarządzania (zarządzanie jakością jest traktowane jako zarządzanie wzajemnie ze sobą powiązanymi procesami);
- Ciągłe doskonalenie (stałym celem firmy jest ciągłe doskonalenie realizowanych w niej procesów);
- Rzeczowe podejście do podejmowania decyzji (skuteczne podejmowanie decyzji opiera się na analizie dostępnych danych i informacji);
- Wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami (firma tworzy wzajemnie korzystne stosunki z dostawcami materiałów i usług co pozwala na zwiększenie zdolności do tworzenia wartości oraz stanowi gwarancję wysokiej jakości).
W 2007 roku firma Business Archiv Sp. z o.o., jako jedna z nielicznych w branży, uzyskała od Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. certyfikat Systemu Zarządzania Jakością wg ówczesnej normy PN-EN ISO 9001:2001.
System Zarządzania Jakością wdrożony w naszej firmie umożliwia nam stałe podnoszenie poziomu jakości usług przez nas oferowanych, poprzez ciągłe doskonalenie metod i sposobów działania. Corocznie w Business Archiv Sp. z o.o. przeprowadzany jest audit zewnętrzny niezależnej jednostki certyfikującej – PCBC S.A., zaś co trzy lata firma przechodzi audit recertyfikujący.
PLIKI DO POBRANIA
Jak możemy Ci pomóc?
Skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszystkie Twoje ewentualne wątpliwości.